Stowarzyszenie Euro-Concret wraz z Partnerem Stowarzyszeniem Aquila, w okresie od 20.11.2017 do 31.12.2017, realizuje, w oparciu o środki finansowe przyznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zadanie publiczne pn. Konsumenci seniorzy a sprzedaż bezpośrednia – prawa i zagrożenia.
Głównym celem przedsięwzięcia jest edukacja i ochrona osób w wieku senioralnym z terenu województwa dolnośląskiego, w zakresie działalności nieuczciwych przedsiębiorców.
Konsumenci – seniorzy są grupą szczególnie narażoną na działania nieuczciwych przedsiębiorców. Zagrożenia te przejawiają się szczególnie podczas spotkań sprzedażowych (tzw. pokazów na których sprzedawane są różnego rodzaju garnki, odkurzacze, pościele, pseudomedyczne urządzenia o „cudownych” właściwościach itp.); przy sprzedaży bezpośredniej mediów (prąd, gaz), oraz usług telekomunikacyjnych (casusy PTS, PGT, Telekomunikacji dla Domu i innych). Fakt, że seniorzy wychowani zostali w innej rzeczywistości gospodarczej, są uczynni, ufni i wierzą ludziom sprawia, że osoby te są szczególnie podatne na wskazane zagrożenia. Z tego też wynika potrzeba szeroko zakrojonych działań edukacyjnych mających na celu uczulenie seniorów na nieuczciwe praktyki sprzedawców, przekazanie im wiedzy jak należy się zachowywać w przypadku zetknięcia się takimi praktykami oraz gdzie szukać pomocy.
Szczegóły wkrótce na naszej stronie.